niedziela, 12 lipca 2020

The Reading Rush TBR [PL] [ENG]

Cześć wszystkim!
Dawno nie było tu innego posta niż recenzja książki, więc mam przyjemność zaprezentować Wam moją czytelniczą listę na tegoroczny The Reading Rush. Jest to tygodniowy maraton czytelniczy, w trakcie którego celem jest wypełnienie siedmiu książkowych wyzwań. W tym roku przypada on na 20-26 lipca i moim planem jest przeczytanie jednej książki do każdego wyzwania. Mam nadzieję, że mi się to uda, ponieważ w zeszłym roku mój TBR był bardzo ambitny, ale teraz poszłam po rozum do głowy i wybrałam cieńsze książki z różnych gatunków. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat tego maratonu, odsyłam Was do strony organizatorek: klik

Hello everyone!
It's been a long time since I published something different from a book review, that is why I decided to write this post and show you my To Be Read list for this year's The Reading Rush. It is a reading marathon, that lasts one week. During this time you are supposed to meet seven reading challenges. This year it is taking place from 20th to 26th of July and my plan is to read one book for every challenge. I hope I do well, because last year my TBR was very ambitious, so this time I made my mind and picked thinner books from verious genres. If you want to get to know more about this reading marathon, you can visit the organizers' website: click


1. Przeczytaj książkę, której okładka pasuje do koloru twojego kamienia urodzenia (szafir)
Tutaj postaram się przeczytać Malarza dusz Ildefonso Falconesa. Jest to jedyna tak gruba pozycja na mojej liście. Dostałam ją w zeszłym miesiącu do recenzji, a okładka przedstawia naprawdę wiele odcieni koloru niebieskiego.

Read a book with a cover that matches the colour of your birth stone (sapphire)
I'll do my best to read the Polish edition of El pintor de Almas (Painter of Souls) by Ildefonso Falcones. It is the only thick book in my TBR list. I got it last month from the publisher and the cover presents variety of shades of blue.


2. Przeczytaj książkę, której tytuł zaczyna się słowem "The"
To wyzwanie wydawało mi się najtrudniejsze, ponieważ postanowiłam wybrać książkę w języku angielskim. Niestety, wszystkie spełniające podane kryterium książki na moich półkach były bardzo długie, a tego starałam się unikać. Na szczęście z pomocą przyszedł The talented Mr Ripley Patricii Highsmith, czyli klasyka angielskiej powieści kryminalnej. Film z Mattem Damonem w tytułowej roli należy do moich ulubionych.

Read a book that starts with the word "The"
This challenge was the most difficult for me, because I had decided to read a book in English. Unfortunately, all the books on my bookshelves that would fit it, were quite thick and I tried to avoid them. Luckily, I found The Talented Mr Ripley by Patricia Highsmith, it's a classic English crime story. The movie with Matt Damon starring as Mr Ripley is definitely one of my favourite ones.


3. Przeczytaj książkę, na postawie której powstał film, który już widziałeś/-aś
Od razu do głowy przyszedł mój niedawny zakup, czyli Koralina Neila Gaimana. Jako dziecko widziałam animowaną ekranizację, która do dziś pozostaje w mojej pamięci jako przerażająca. Czas przełamać dziecięcą traumę i zacząć spełniać postanowienie noworoczne o przeczytaniu wszystkich książek Neila Gaimana w pięknym wydaniu z czarną okładką.

Read a book that inspired a movie you've already seen
What immidiately came to my mind was my recent purchase - Polish edition of Coraline by Neil Gaiman. As a child, I saw the animated movie, which remains in my memory as really scary. It is time to break the childlish fear and achieve my New Year resolution of reading all Neil Gaiman's books in this beautiful Polish edition with black covers.


4. Przeczytaj pierwszą książkę, której dotkniesz
Moja metoda wyboru pozycji do tej wyzwania polegała na wypisaniu wszystkich dość krótkich książek, które chciałabym przeczytać. Następnie z zamkniętymi oczami wskazałam w tym spisie jedną i był nią Brzuch Matki Boskiej Marty Handschke, czyli polski reportaż. Nie jest on długi i przyda się do wypełnienia jednego z podpunktów w wyzwaniu Niestatystycznego.

Read the first book you touch
My method of choosing a book for this challenge was writing down all thin novels that I would like to read. Then, with my eyes closed, I picked one from this list and it was a Polish non-fiction book called Brzuch Matki Boskiej (direct translation: The Belly of Mother of God) by Marta Handsche. It's not very long and I can use it to meet one of other yearly reading challenges.


5. Przeczytaj książkę w całości poza Twoim domem
Na liście z poprzedniego wyzwania znalazł się Kurczaczek i Salamandra, czyli czerwcowa premiera pióra Anety Jadowskiej. Z pewnością będzie to lekka i magiczna przygoda w postaci trzech opowiadań ze świata Thornu. Akurat tutaj żałuję, że jest ona tak krótka. Mam zamiar czytać ją w ogrodzie, siedząc w wiszącym fotelu.

Read a book completely outside of your house
On the list from the previous challenge I put also Kurczaczek i Salamandra (direct translation: Chick and Salamander), which is a book written by Polish writer, Aneta Jadowska. It came out in June. For sure it is going to be a magical adventure described in three short stories from the universe of Thorn. In this case, I really regret that it's so thin. I'm going to read it in my garden, sitting in a hanging chair.


6. Przeczytaj książkę z gatunku, po który zawsze chciałeś/-aś sięgać częściej
Zawsze chciałam z własnej, nieprzymuszonej woli czytać więcej powieści historycznych. Ostatnio jednak zaciekawiły mnie takie książki, osadzone dodatkowo w czasach starożytnych. Powodowana ciekawością, odkryłam serię o Wespazjanie autorstwa Roberta Fabbri i pokochałam pierwszy tom. Wyposażyłam się już w audiobook drugiej części i właśnie ta książka - Wespazjan. Kat Rzymu - posłuży mi do wypełnienia tego wyzwania.

Read a book in a genre that you've always wanted to read more of
I've always wanted to read more historical fiction. Recently, I've got interested in this type of books, adicionally placed in the ancient time. Driven by curiosity, I found a book series about Vespasian written by Robert Fabbri and I really loved the first part of it. I already have an audiobook of the second part, so I'm going to use exactly this book in Polish, Vespasian. Rome's Executioner, to meet the challenge.


7. Przeczytaj książkę, której akcja toczy się na innym kontynencie niż ten, na którym mieszkasz
Dla mieszkańców Europy jest to dość proste wyzwanie. Co najmniej połowa wydawanych obecnie książek dzieje się w Stanach Zjednoczonych. Postanowiłam jednak nie iść na łatwiznę i mój wybór padła na powieść Maria Panna Nilu Sholasique Mukasongi. Wydarzenia opisane w niej mają miejsce w Rwandzie, skąd pochodzi autorka, więc ta pozycja również pomoże w wypełnieniu jednego z podpunktów w wyzwaniu Niestatystycznego. Książkę mam już na moim czytniku, więc pewnie będę ją podczytywać wieczorami.

Read a book that takes place on a different continent than where you live
For Europeans this challenge seems pretty easy. At least a half of published books in Poland takes place in the USA. I decided not to make things easy for me and I picked up Polish edition of Our Lady of the Nile by Sholasique Mukasonga. The events describes take place in Ruanda, which is country of origin of the author, so I can use it to meet one of other yearly reading challenges. I already have it on my Kindle, so I'm going to read it in the evenings.


Mam nadzieję, że podobał się Wam tego typu post. Dajcie znać, co sądzicie o wybranych przeze mnie pozycjach. Bierzecie udział w The Reading Rush? Pochwalcie się swoimi listami TBR!

I hope you've liked this kind of post. Tell me what you think about the books I picked. Are you going to participate in The Reading Rush? Show me your TBR lists!

Ines de Castro

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.