poniedziałek, 1 marca 2021

TBR: marzec 2021


Kontynuuję dzielenie się z Wami moimi planami czytelniczymi. W tym miesiącu daję sobie dużą swobodę, jeśli chodzi o wybieranie książek, ale na pewno przeczytam coś z wymienionych poniżej

Książki papierowe

Zbieranina książek otrzymanych w ramach współprac oraz takich, które od pewnego czasu (dłuższego lub krótszego) czekają na mojej półce, bym je przeczytała

Wszyscy słyszeli jej krzyk - Ryszard Ćwirlej
Rozpoczynam przygodę z powieściami Ryszarda Ćwirleja. Jest to szósty tom serii z głównym bohaterem, ale z tego co wiem nie trzeba zachowywać kolejności. Jestem bardzo ciekawa takiej wersji kryminału.

Beniamin Ashwood - A.C. Cobble
Spory kawałek literatury fantasy. Jeszcze czekam aż do mnie przyjdzie, ale zżera mnie ciekawość i już nie mogę się doczekać!

Krwawe pozdrowienia z Rosji - Reidi Blake
Nie jestem pewna, czy sięgnę po tę książkę, ponieważ wydaje się dość "ciężka", a w marcu bardzo intensywnie rozpocznę drugi semestr roku akademickiego. Umieszczam ją jednak tutaj w razie, gdyby naszła mnie na nią ochota

Layla - Colleen Hoover
Prawdopodobnie będzie to moja pierwsza marcowa lektura. Paranormal romance królowej współczesnego romansu, której inne odsłony bardzo mi się podobały. Oby było tak i tym razem!

Awers - autor zbiorowy
Gdy mam mało czasu na czytanie świetnie sprawdzają się u mnie zbiory opowiadań. Można przeczytać jedno dziennie i nie ma się poczucia zagubienia w historii. A krótka forma w kryminale zawsze dobrze mi wchodzi.


El hombre del traje color castaño - Agatha Christie
Hiszpańska wersja jednego z kryminałów Agathy Christie. Mam lekki problem z czytaniem książek tej autorki po angielsku, więc może hiszpańskie tłumaczenie pójdzie mi trochę lepiej

Shadow and Bone - Leigh Bardugo
Zbliża się ekranizacja, a ja na Święta Bożego Narodzenia kupiłam sobie piękną edycję kolekcjonerską, na którą nie mogę się napatrzeć. Teraz nie będę tylko patrzeć, ale również czytać!

Cień i kość - Leigh Bardugo
Polska wersja wspomnianej powyżej powieści. Lubię porównywać tłumaczenia oraz podejście do niektórych elementów świata przedstawionego. Poza tym, nie ma lepszego momentu, by sięgnąć po tę książkę niż lektura oryginalnej wersji.

Uratuj mnie - Anna Bellon
Mały reread jednej z moich ulubionych książek. Do dzisiaj pamiętam, jak siedziałam w gimnazjum czekając na zajęcia i nie mogłam się oderwać! Kolejne tomy jakoś umknęły mojej czytelniczej uwadze, mimo że mam je z autografem, ale najwyższa pora to zmienić!

W głębi lasu - Harlan Coben
Książka związana z nową serią wpisów, którą szykuję na blogu. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie po mojej myśli. No i muszę w końcu przeczytać coś Cobena!


Audiobooki

Jako że zbytnio nie podróżuję (a wtedy najlepiej słuchać audiobooka), to do towarzyszenia mi w codziennych czynnościach wybrałam tylko jedną pozycję, ale może życie jeszcze to zweryfikuje.

Wikingowie. Najeźdźcy z północy - Radosław Lewandowski
Drugi tom serii o wikingach polskiego autora. Lubię te klimaty oraz etap w historii, więc mam nadzieję, że się nie zawiodę.

Ebooki

Podczas studiów zazwyczaj czytam wieczorami, więc planuję lekturę co najmniej dwóch powieści na moim Kindle'u:

Gambit królowej - Walter Tevis
Serial był genialny, więc pozostaje mi jedynie sięgnąć po wersję książkową tej historii. Myślę że powieściowa Beth Harmon spełni moje oczekiwania.

Wikingowie. Wilcze dziedzictwo - Radosław Lewandowski
Pierwszy tom wspomnianej wcześniej serii, mam nadzieję, że wciągnę się w tę historię i z radością przeczytam obie części.


Co Wy planujecie przeczytać w tym miesiącu? Pochwalcie się swoimi planami!
Ines de Castro

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.