środa, 16 sierpnia 2017

Recenzja #104 - Moja Rokitnica - Nasza Rokitnica - red. Tomasz Iwachów






Opis

Nasza Rokitnica jest to album opowiadający o dzielnicy Zabrza, w której mam przyjemność mieszkać. Nie ukrywam, że ciekawi mnie historia mojego miasta, więc ta pozycja stanowi dla mnie prawdziwą perełkę. Jest ona podzielona na kilka części, w pierwszej mamy to, co zaintrygowało mnie najbardziej, czyli bardzo dokładny opis historii. Bardzo ładnie zostało również pokazane, jak ważną rolę w życiu mieszkańców Rokitnicy odgrywał kościół i szkoła. Czwarta część jest chyba najbardziej wyjątkowa, gdyż zawiera wspomnienia mieszkańców Rokitnicy pod ładnie ujętą nazwą "Życiorysami pisane".

Opinia

To, co na pewno zainteresuje wszystkich to fakt, że tę książkę tworzą mieszkańcy dzielnicy. Cała seria o dzielnicach Zabrza jest wydawana przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Zabrzu i dzięki temu niesłychane historie ludzi mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Tę pozycję można zaklasyfikować jako historyczną, ale także jako pięknie wydany album. Zawiera bowiem masę kolorowych fotografii (gdzieś na zdjęciu jest nawet moja koleżanka), ale także wiele ciekawych informacji. Po przeczytaniu tej książki zupełnie inaczej patrzę na świat, idąc spacerem po mojej dzielnicy. Mijając Potok Rokitnicki, dawną granicę między Śląskiem a Małopolską, przypominam sobie kolejne fakty i ciekawostki zawarte w Naszej Rokitnicy. Jadąc rowerem w cieniu drzew dostrzegam jak pięknym i zielonym miejscem jest ta część miasta. Jak otula się zielenią, która nadaje niezwykły klimat.
Nasza Rokitnica uświadamia czytelnika, jak wiele jest tu pięknych miejsc. A także ile ich tu było! Poznajemy bowiem historie obiektów, które możemy zobaczyć oraz tych, których niestety już nie ma. Jestem naprawdę dumna, że mogę mieszkać w tak pięknym miejscu, od którego czuć historią! Na pewno wybiorę się kiedyś na bardzo długi spacer, podczas którego odwiedzę wszystkie (albo chociaż większość) poleconych tu miejsc. A Was zapraszam do odwiedzenia Rokitnicy przy okazji i przekonania się, jak tu jest pięknie!
Ines de Castro

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.