czwartek, 2 czerwca 2016

Maj 2016: WRAP UP + HAUL + TBR na czerwiec

Cześć!
Wiem, ostatnio posty pojawiają się bardzo rzadko, ale nauczyciele kompletnie zwariowali! Kartkówki, sprawdziany, konkursy i zadania domowe, spod których sterty nie potrafię się wydostać. A wydaje się, że wakacje za rogiem... No nic, zaczął się czerwiec, więc trzeba podsumować maj, bo tym razem WRAP UP i HAUL nie będą tylko czytelnicze...

WRAP UP

Zacznijmy od książek, jakie przeczytałam w tym miesiącu. Jestem pozytywnie zaskoczona wynikiem i liczę na to, że czerwiec będzie jeszcze lepszy. A przeczytałam...

  • ,,Wisłą do Gdańska" - zmieniłam swoje plany i przeczytałam tę książkę, jako jedną z lektur na historię. Cieniutka książeczka z mnóstwem obrazków, ale jednocześnie niezwykle wartościowa, jeśli kogoś interesuje Polska XVI w. Pożyczyłam od koleżanki.
  • ,,Krew i strach" - pozycja czekająca na recenzję (niedługo będzie), opowiada o Erneście Ewaryście - tępicielu wampirów.
  • ,,Zagubiony heros" - pierwsza część serii ,,Olimpijscy Herosi". Na początku do złudzenia przypominała przygody Percy'ego, ale niezaprzeczalnym plusem jest Leo, którego uwielbiam.
  • ,,Opowieść o 47 roninach" - jeden z moich czytelniczych celów na ten rok. Kilkakrotnie podchodziłam do książki Allyna, ale za każdym razem zatrzymywałam się na 10 stronie. W końcu wzięłam się w garść i przy okazji zdałam tę powieść jako lekturę na historię :)
  • ,,Ogień i lód" - druga część przygód Ognistego Serca w Klanie Pioruna. Nowe intrygi, tajemnice i dreszczyk emocji... Czekam na kolejną część!
  • ,,Niezrównani" - młodzieżówka Allyson Noël, coś oryginalnego powstałego ze zwyczajnych elementów książek New Adult.
  • ,,Królowie Dary" - cudowna powieść, której recenzja ukaże się w najbliższym czasie. Porywające low fantasy ze świetnymi bohaterami, których nie da się nie lubić oraz kulturą i historią Orientu.

Co jeszcze wydarzyło się w maju?

W ubiegłym miesiącu odbył się Konkurs Piosenki Eurowizji w Sztokholmie. Zwyciężczynią została Jamala z Ukrainy ze swoją piosenką ,,1944". Moimi faworytami byli natomiast Rosjanin Сергей Лазарев oraz Hovi Star z Izraela. Poniżej macie filmik z występu tego pierwszego. 


 


 W maju rozpoczął się również turniej tenisowy French Open, z którego zrezygnował mój ulubiony tenisista, Rafael Nadal z powodu kontuzji lewego nadgarstka.
Zaczął się też turniej siatkarski w Tokio, rozegrano finały Ligi Mistrzów w piłce ręcznej i nożnej.


HAUL

Ponownie zaczynam od książek, których w tym miesiącu przybyło naprawdę sporo... Ci, którzy obserwują mnie na Instagramie pewnie wiedzą, o czym mówię...
  • ,,Wołanie kukułki" - egzemplarz w wydaniu kieszonkowym od Grupy Wydawniczej Publicat
  • ,,Zamek Griffithów" - przedpremierowo otrzymana powieść od wydawnictwa NovaeRes
  • ,,Berło Serapisa i inne opowiadania" - upolowana na internetowej promocji na matras.pl
  • ,,Fantom" - piąta księga ,,Pamiętników Wampirów" kupiona w księgarni Matras w promocji majówkowej
  • ,,Shylock się nazywam" - nowa wersja ,,Kupca weneckiego" od Grupy Wydawniczej Publicat
  • ,,Ogień i lód" - powieść o kotach otrzymana od wydawnictwa Nowa Baśń
  • ,,Kasacja" - kolejna powieść z internetowej promocji na matras.pl
  • ,,Zaginięcie" - jak wyżej
  • ,,Rewizja" - jak wyżej
  • ,,Niezrównani" - egzemplarz recenzencki od wydawnictwa Harper Collins.

Jeśli chodzi o nieksiążkowe łupy, udało mi się zakupić dwie płyty CD w obniżonej cenie:
  • ,,Smoke+Mirrors" Imagine Dragons
  • ,,Eterno Agosto" Alvaro Soler


TBR

Jakie są moje plany na czerwiec? Na pewno skończę ,,Kolor magii", który jest moją lekturą na polski. Dodatkowo zabiorę się za egzemplarze recenzenckie, które już mam oraz te, które mają do mnie przybyć.

Jak widać, maj był niezwykle obfity we wszelkiego rodzaju nowości. Uważam ten miesiąc za udany, ale męczący, bo musiałam zmierzyć się z problemami technicznymi oraz masą nauki, które uniemożliwiły mi pisanie recenzji.
Co sądzicie o moich stosikach? Czytaliście coś z nich? A może pochwalicie się swoimi osiągnięciami z maja?

Ines de Castro

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.