środa, 3 sierpnia 2016

Recenzja #41 - ,, Dam ci w prezencie gwiazdkę z nieba a nawet więcej"

#41

Tytuł: ,, Gwiazdka z nieba i jeszcze więcej" - ,, The Moon and more"
Autor: Sarah Dessen
Seria: -
Czytelnicze wyzwanie: -
Wydawnictwo: HarperCollins
Rok wydania: 2016

Opis z okładki
Emaline właśnie skończyła liceum i jesienią wyjeżdża na studia. Na początku wakacji niespodziewanie zerwała z Lukiem. Chodzili ze sobą trzy lata i do niedawna myślała, że ten związek jest idealny. Tymczasem w nadmorskim miasteczku pojawia się Theo, nowojorczyk, ambitny student szkoły filmowej. Wakacyjny romans? Czemu nie. Do Colby przyjeżdża też na lato ojciec Emaline, który rzadko utrzymywał z nią kontakt. Emaline pociąga urok wielkiego świata, jaki roztaczają przed nią Theo i ojciec. Ambitna i pracowita, zawsze pragnęła gwiazdki z nieba i jeszcze więcej. Jednak nie można mieć wszystkiego, a marzenia nie zawsze się spełniają.

Opis fabuły
Emaline mieszka z rodziną w Colby, małej wakacyjnej mieścinie. Ma jedyną w swoim rodzaju rodzinę, kochającego chłopaka, Luke'a i dwójkę najlepszych przyjaciół: Diasy i Morrisa. Jednak cały czas czegoś jej brakuje. W związku ze zbiegiem okoliczności i kłopotami,  zrywa z Lukiem, a do Colby przyjeżdża jej dawno niewidziany biologiczny ojciec. W miasteczku na wakacje zatrzymuje się także Theo, student szkoły filmowej. Emaline może pozwolić sobie na wakacyjny romas. Jednak czy zaangażowanie we wszelkiego rodzaju projekty, romas z nieznanym chłopakom i odnowienie relacji z ojcem są tym, czego bohaterka pragnie najbardziej?

Ocena
Było to moje pierwsze spotkanie z Sarah Dessen. Mogę zaliczyć je do średnio udanych. Mój stosunek do głównej bohaterki zmieniał się w trakcie lektury w niezwykle dynamiczny sposób.  Najpierw współczułam Emaline jej sytuacji życiowej. Nie sprawiło to jednak że ją polubiłam. Potem byłam na nią okropnie zła za to, jak traktowała wszystkich wokół i uważała, że wszystko jej się należy. Wtedy ukazała siebie tak, jak została opisana w tekście na okładce. Na koniec moje uczucia trochę zelżały i lekturę zakończyłam z obojętnym stosunkiem do Emaline, która moją ulubioną bohaterką książkową na pewno nie zostanie. Reszta bohaterów była znośna, nie żywiłam do nich głębszych uczuć. Ta powieść ma niesamowity wakacyjny klimat, jednak sama w sobie jakoś specjalnie mnie nie poruszyła. Książka Dessen nie przemówiła do mnie w żaden konkretny sposób. Była po prostu miłą, lekką odskocznią w ciągu mojej wakacyjnej nudy. Narracja Emaline nie przeszkadzała mi aż tak bardzo, a sam styl autorki jest niewymagający. Jeśli chcecie sobie odpocząć, macie ochotę na lekką powieść w wakacyjnym klimacie, to chwytajcie ,,Gwiazdkę z nieba..." w swoje łapki i nie wypuszczajcie, dopóki nie przeczytacie! 
Okładka również wskazuje na wakacyjny klimat i całkiem dobrze oddaje ducha powieści.
Ocena książki: 7,5/10
Ines de Castro
Za egzemplarz tej powieści dziękuję wydawnictwu HarperCollins!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.