sobota, 31 grudnia 2016

Recenzja #79 - Proszę Cię o ocalenie



Jest spora różnica między niemożnością życia bez kogoś, a kochaniem go.
tom 1   tom 2


Opis fabuły
Tessa ma plan. Chce wyjechać, by rozwijać swoją karierę. Wie jednak, że Hardin, delikatnie mówiąc, nie będzie z tego zadowolony. Dziewczyna nie chce rezygnować z marzeń, ale zdaje sobie sprawę, że jej związek może nie znieść kolejnego ciosu. Zwłaszcza teraz, gdy wszystko ma zacząć się układać. Fakt, kolejne osoby ją zraniły, ale Hardin jest z nią. Tymczasem, Zed pragnie zbliżyć się do Tessy, która czuje, że jest on jedyną osobą, na którą może liczyć. Jaką decyzję podejmie Tessa? I do czego zdolny jest posunąć się Hardin, by zatrzymać ją przy sobie? Tak naprawdę, oboje potrzebują ocalenia. Jednak czy potrafią je dać sobie nawzajem?

Opinia
Jest to najdłuższy tom z serii After i przyznam, że w pewnym momencie miałam dość. Po prostu w środku książki przestałam czytać i stwierdziłam, że chyba mnie to przerosło. W tamtym momencie wszystkiego w Ocal mnie wydawało mi się za dużo. Za dużo kłótni, seksu, kłamstw wychodzących na jaw... miała wrażenie, że te książka nie opiera się na niczym innym. I pewnie dla niektórych tak jest od pierwszego tomu. Sprzeczki bohaterów wydawały mi się błahe i chciałam posłać Annę Todd i całe After w ... No, wiecie gdzie. Cóż mogę poradzić jednak na nieodpartą chęć ekscytacji związkiem Hardina i Tessy oraz multum emocji uwalniających się z kart tej powieści?

Metamorfozy bohaterów są tu jeszcze bardziej widoczne, a z nimi zmieniają się ich rozdziały. Tessa ma więcej wiary w siebie, stała się odważniejsza (co skutkuje coraz większym powodzeniem u płci przeciwnej). Niestety, pod wpływem impulsywnego Hardina, podejmuje ona swoje decyzje chaotycznie, bez namysłu, czego później żałuje. Tak samo jak ona przeżywałam jednak miłosne rozterki i wahania między Zedem a Hardinem. I wcale jej się nie dziwiłam. Co do Hardina, to widać, że stara się zapanować na emocjami. Zmienił swoje podejście do związku i Tessy, jest gotów do poświęceń. Miałam wrażenie, że osobno Hardin i Tessa są gorsi niż razem. Wydają się wtedy niekompletni, co odbija się na stylu powieści i czytelniku. Cały czas ma się jednak nadzieję. Nadzieję na coś lepszego. I nie chodzi mi tu tylko o fabułę i decyzje bohaterów. After pokazuje, że prawdziwej miłości nic nie stanie na drodze, mimo że ona sama często utrudnia sobie zadanie. Myślę jednak, że gdyby nie wszystkie problemy książkowych bohaterów, ani Hardin i Tessa, ani czytelnicy nie doceniliby swojego uczucia.
Wydanie wpasowuje się w klimat poprzednich części, bo różni się właściwie tylko tłem. No właśnie, po co tam jest ta trawa? Nie mam zielonego pojęcia, co to ma wspólnego, no ale niech już jest. Tłumaczenie Agnieszki Myśliwy jest słabsze niż Krzysztofa Skoniecznego. Nie obyło się tu bez literówek czy innych błędów. Jednakże, tłumacz też człowiek. Przyznam, że ten tom jest słabszy od pozostałych, ale powiedzmy sobie szczerze: dla takich emocji i finału serii chyba warto spróbować z czwartą częścią.
Ines de Castro

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.