sobota, 5 marca 2016

Recenzja #11 - ,,Całuję Etienna w najromantyczniejszym mieście świata"

#11
Tytuł: ,,Anna i pocałunek w Paryżu" - ,,Anna and the French kiss"
Autor" Stephenie Perkins
Seria: -
Czytelnicze wyzwanie: 48. Nazwa miasta w tytule
Wydawnictwo: Amber
Rok wydania: 2013
Ojciec wysyła Annę do szkoły z internatem w Paryżu. Dziewczyna musi zostawić w Ameryce całe swoje życie: młodszego brata, najlepszą przyjaciółkę i Topha- chłopaka, w którym jest skrycie zakochana. W stolicy Francji poznaje Meredith, Josha, Rashmi oraz St.Claira. Ten ostatni wywiera na Annie niesamowite wrażenie: jest przystojny, miły, lubiany i... zajęty. Główna bohaterka szybko zżywa się z czwórką przyjaciół i dzięki nim odkrywa uroki Paryża. Tymczasem między nią a St.Clairem zaczyna rodzić się mocna więź i dzieje się to w zastraszającym tempie. Pytanie tylko, czy jest to przyjaźń czy coś więcej?
Książka przypomina setki innych pozycji, które można znaleźć w księgarni w dziale romans dla nastolatek. Jednakże ta powieść musi w sobie coś mieć, bo połknęłam ją w dwa dni. Bohaterowie, mimo swojej schematyczności, są dobrze wykreowani. Typowo mamy ciacho, w którym zakochuje się główna bohaterka. Mamy również szkolną gwiazdę- zołzę, która gnębi Annę. Brzmi znajomo? Jak dla mnie bardzo, ale jak pisałam wyżej, powieść jest niezła. Genialnie są ukazane stosunki bohaterów z rodzicami. Dzięki innym problemom niż te sercowe, książka nie jest tak cukierkowa jak większość powieści z tego gatunku. Może jestem zbyt wrażliwa, ale odczuwałam emocje Anny tak samo jak ona, Razem z nią się cieszyłam, smuciłam i denerwowałam na St.Claira i innych. Jak dla mnie za mało został rozwinięty wątek strony z recenzjami Anny. Fakt, odegrał on jakąś rolę w powieści, ale mogłoby być więcej informacji o zamiłowaniu Anny do filmu. Książka jest napisana całkiem całkiem, jednak dla mnie ciut za prostym językiem. Ogółem, książkę czyta się łatwo i jest to BARDZO odstresowująca lektura.
Ocena książki: 7/10
A co Wy sądzicie o tej książce, jeśli ją czytaliście?
Ines de Castro
 
 

2 komentarze :

  1. Już od bardzo dawna czaję się na tę książkę w bibliotece i księgarniach. Super recenzja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komplement :). Książka na pewno warta przeczytania chociażby dlatego, że dobrze ukazane są problemy z przystosowaniem się do nowego miejsca, jakim jest Paryż (język, potrawy itp.) Pozdrawiam

      Usuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.