poniedziałek, 22 lutego 2016

Receznja #10 - ,, Umieszam wspólne zapiski w magicznej książce"

#10  #jatymy
Tytuł: ,,JA, TY, MY. Książka wspólnych zapisków"
Autor: Lisa Currie
Seria: -
Czytelnicze wyzwanie: -
Wydawnictwo: Feeria Young
Rok wydania: 2016
Ty i Twój najlepszy przyjaciel, ktoś z rodziny, druga połówka albo cała paczka znajomych i tysiąc pomysłów na minutę- oto, co jest potrzebne do ,,Książki wspólnych zapisków". A w niej znajdziecie mnóstwo zadań. Oto, co między innymi macie zrobić:

  • narysujcie Wasz wspólny pokój 
  • wypiszcie swoje niezwykłe umiejętności 
  • zaprojektujcie stroje na Halloween i tatuaże dla siebie nawzajem 
  • zabawcie się we wróża Macieja i przepowiedzcie sobie przyszłość 
To tylko namiastka tego, co znajdziecie w tej pozycji.
Jak więc zauważyliście, nie jest to zwykła książka. Jest to tak zwana ,,książka kreatywna". Ogółem jestem nastawiona do nich dość sceptycznie. Jakoś nie kręci mnie rysowanie, pisanie i cięcie książek. Nie bawi mnie wykonywanie zadań typu: ,,Wytnij i pokoloruj włosy" albo ,,Umieść tu plamę z ostatniej kolacji". Jest to dla mnie profanacja skarbu, jakim są książki. Zanim dostałam ,,JA, TY, MY", trochę się obawiałam, co odkryję w środku. Jednak potem moje wątpliwości zostały rozwiane. Zadania w książce Lisy Currie nie są banalnie proste. Aby je wykonać nie trzeba niszczyć książki, tylko wytężyć umysł i włączyć kreatywność oraz wyobraźnię. Wielką zaletą ,,Książki wspólnych zapisków" jest to, że można (a nawet trzeba) wypełniać ją z drugą osobą. To otwiera nas na kontakty międzyludzkie i integruje, najczęściej z przyjacielem. Dzięki ,,JA, TY, MY" można lepiej poznać swojego ,,BFF", rodzinę a nawet całą klasę. Zadania wymagają od nas wrócenia pamięcią do wspólnie przeżytych chwil oraz tworzenia całkiem nowych wspomnień. Jest to również świetny pomysł na przyjemne spędzenie czasu z drugim człowiekiem. Nie trzeba ślęczeć przed ekranem komputera lub telewizora. Tutaj potrzebny jesteś (jak to ujęła autorka w przedmowie) Ty i drugi Ty, by stworzyć coś oryginalnego i niepowtarzalnego. Mój egzemplarz zapełnia się kolorowymi wpisami i rysunkami. Część zadań będę mogła wykonać dopiero wtedy, gdy zobaczę się moją najlepszą przyjaciółką, która mieszka na drugim końcu Polski. Jednakże dotychczasowe polecenia wykonane razem przez Facebooka lub telefon pozwoliły nam dowiedzieć się więcej o sobie nawzajem. Dostarczyły nam również niesamowitej ilości dobrej zabawy, dzięki czemu jeszcze bardziej się do siebie zbliżyłyśmy. Serdecznie dziękuję wydawnictwu Feeria Young za przedpremierowe wysłanie mi egzemplarza tej książki. 
Ocena książki: 10/10
 Ines de Castro

1 komentarz :

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.